" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Sunday, November 13, 2011

Saya tumpang Bahagia...


~✿..Semoga MELIHAT kebahagiaan orang lain yang tidak pernah kita kecapi itu, masih mampu membuat kita TERSENYUM, REDHA dengan ketetapanNYA, SABAR dengan ketentuanNYA, dan BERSANGKA BAIK dengan aturanNYA..✿~

InsyaAllah, semoga dalam KEKURANGAN dan KEPAYAHAN..kita masih mampu MENDOAKAN kesejahteraan insan lain..semoga tidak timbul iri hati dan dengki,
Semoga yang lahir dari sudut hati adalah DOA yang TULUS dan BISIKAN IKHLAS,
“saya tumpang bahagia”

Semoga melihat kebahagiaan orang lain itu, menjadi KEBAHAGIAAN buat
kita..(✿◠‿◠)

 Aku doakan kau bahagia walau bukan bersamaku..Aku terima semua ini atas nama takdir dari Ilahi..Aku turut bahagia buat kau..Terima kasih kerna kau pernah singgah dihatiku ini dlu..Terima kasih byk2 sb buat diriku bahagia walau hanya seketika..Aku sangat2 menghargainya...Terima Kasih..

*****
~✿..Ya Allah, bila dia BUKAN UNTUKKU..bila dia BUKAN JODOHKU maka berilah GANTI yang lebih baik buatnya dan bantulah aku untuk MEMPERBAIKI diriku..Ya Allah, bila ini BUKAN MASANYA, bila ini BELUM SAATNYA..jarakkan kami, pisahkan kami agar kami jauh dari DOSA dan PERKARA SIA-SIA..agar kami tidak mengundang murkaMU..agar kami dapat lebih MENJAGA HATI..Ya Allah, bantulah aku menjalani hari, bantulah aku menerima KETENTUAN dengan KETABAHAN agar terhapus semua KESEDIHAN dan KEKECEWAAN..✿~
Moga aku takkan bersedih lagi di atas perpisahan yang lalu..
Ada seorang wanita sangat mencintai seorang lelaki nie..
Tapi hasratnya ditolak..Dia di tinggalkan tanpa kata putus..
Tapi dia X sedih... Dan kawannya b'tanya :

Kenapa kamu tidak sedih??
... Wanita t'sebut menjawab : "Mengapa patut aku bersedih??"

"Aku hanya kehilangan seorang lelaki yg x penah m'cintai aku .."
"Sedangkan lelaki itu kehilangan seseorang yg benar2 mencintainya.."
~❀Cukuplah aku mencintai dia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan...
~❀Kerana aku yakin tiada yang tahu rancangan Allah... mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan-lahan...
~❀Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan..aku rela serahkan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memiliki...
~❀Bukan tidak mahu ...lafazkan sayang pada dirimu, tapi itu lebih bermakna andai perasaan ini terjaga hingga ke Syurga, kerana itu lebih utama...
~❀Bukan tak kasihkan dirimu, tapi kerana kasih jua diri ini korbankan segala perasaan untuk mendapatkan kasihnya Dia....
~❀Biarkanlah DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya...
..♥(❤◕‿◕❤)...InsyaAllah...Amin Amin Ya Rabbal Alamin.....♥(❤◕‿◕❤)...
Sekarang yang ku cari hanya redha Ilahi..Moga yang hadir nanti adalah yang telah ditakdirkan 0leh Ilahi..AMIN

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...