" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Wednesday, November 30, 2011

Perjalanan jauh telah berakhir....

Sesungguhnya perjalanan ini semakin sulit di atur..


Perjalanan yang jauh telah berakhir pun semalam..selama 4 hari berjalan jauh nie pelbagai rasa n perasaan bermain di hati ini..Aku sbnrnya X bape ske nk jalan jauh nie sb letih w0o0ooo.wlupun bukan aku yg drive tp capek deh,Penat d0k dalam keta seharian..Tapi aku juga perlu berjalan jauh tuk tenangkan fikiran..tuk lupakan sume mslh yg telah lama wujud dan kapankah akan berakhirnya..

Perak+N9+Melaka+J0h0r

Kami mahu ke Segamat,J0h0r..Sepupu aku bertunang ngn 0rg j0h0r..0rg Felda Selancar..Jauhnya Felda Selancar(ms0k ke dalam)..Cm kt Felda Best0ut jer..Padan ler 2..Sepupu aku nie pun ayahnya kerja kt Felda gak kat Best0ut nun..Mereka kenal waktu sama2 sk0la kt Sabah dlu..

Kter0rg berpakat jumpa di Tangkak,j0h0r..Mak ayah sepupuku ini da sampai lama da kt Tangkak 2 cuma mereka kena tgu sedara2 lain termas0k family aku kerna kami X tau ktner tmptnya..
Waktu kat Tangkak 2,Mak aku d0k cakap kt sepupuku 2,"kenapa cari 0rg jauh???Pastu sepupuku pun gtau la kt mak yg adeknyer lg jauh,dapat 0rg Pasir Gudang nun..Aik!!!0rg j0h0r sumenye..tapi itu bukanlah pers0alannya..Ada satu pers0alan yg tetiba membuat aku agak sebak n em0si..

Tiba-tiba mak aku menanyakan lagi s0klan yg X nk aku dgr da..Dan X sgup aku nk dgrnya apatah lg menjawabnya.."Kam0o0oo bila lagi????.."Aku terdiam lg..Arghhh!!!!!
Pers0alan demi s0klan yg bertubi2 menyesakkan aku..Hampir2 mengganggu fikiranku serta mindaku..Setiap kali s0klan sama yg di tujukan kpd aku..yg di ajukan kpd aku membuat aku aut0matik akan merasa sedih n sebak..Aku X tau mengapa dan kenapa???Perasaan aku se0lah2 X b0leh menerima @ mendengar s0klan2 yg bg ku sangat2 sensitif waktu ini..


Aku X sgup nk dgr sume 2 lg..Aku menyedari umurku semakin lama semakin meningkat tambahan lg sepupuku yg bertunang nie seumuran dgn ku..Lelaki plak 2..Sepupu aku yg sebaya dgn ku ada 3 0rg termas0k yg lelaki bru bertunang nie..Ada s0rg lg sepupuku nie perempuan da ader 2 0rg anak da..Macam yg pernah aku katakan dlu aku nie..Jangankan anak..bayang se0rg suami pun X nmpk lg..Dan yg paling penting sepupuku yg bru tunang nie..InsyaAllah tahun depan akan kawen..Sedangkan aku???AKU????Kadang2 terasa gak bila ada jer saudara mara yg bertanyakah s0klan yg sama tiap kali jumpa,"Kam0o0o bila lg???.."Sebak pun ada waktu 2 dan aku X mampu berkata apa2 kecuali kalu ada j0d0h ada la..d0a2kan la..itu saja jawapanku..

Bt0i gak kata2 ayah waktu kami g NILAI ari2..kami saja singgah kt kedai barang2 hantaran..Dan aku sangat teruja melihat barang2 hantaran yg cantikkk2 2..Aku pun saja la bergurau dgn ayah,nt ana nk yg mcm nie..mcm itu..Last2 aku yg terkena balik..Ayah cakap,"tah bila2 tah????...Terasa aku tau..

Aku X tau nk b'kata ape dgn mereka2 ini supaya mereka mengerti mengapa aku masih begini..Kenapa aku masih sendiri..Mereka X merasai apa yg aku rasai..mereka X tahu apa yg telah aku alami dulu..Apa yg telah aku jalani dulu..Apa yg telah aku lewati dulu..Apa yg mereka tahu..

APA???

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...