" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Tuesday, November 1, 2011

Burung Jat0h Cinta pada Mawar Puteh...



Suatu Hari Burung Jatuh Cinta Pada Mawar Putih,
Burung Pun Berusaha
mengungkapkan Perasaannya,
tapi Mawar Putih Berkata " Aku Tidak Akan
Pernah Bisa Mencintai Kamu "
Namun Burung Tak Pernah Menyerah,Setiap
Hari Dia Datang Untuk Menemui Mawar Putih,
Hingga Akhirnya MAwar
Putih Pun Berkata
" Baiklah Aku Akan Mencintai Kamu Jika Kamu Dapat
Merubah Aku Menjadi Mawar Merah "
Dan Suatu Ketika burung Datang
Menemui Mawar Putih Dan Dia memotong Sayapnya
Dan Menebarkan Darahnya
Pada Mawar Putih Hingga Mawar Putih Pun Berubah Menjadi Mawar
MErah...
Hingga Akhirnya MAwar Putih Menyadari Bahwa Seberapa BEsar
Burung Mencintainya,
Tapi Semuanya Sudah Terlambat karena Burung
Tidak Akan Pernah Menemuinya Lagi untuk Selamanya ..
Maka Hargailah
siapapun Yang Mencintaimu
Sebelum Dia PErgi Meninggalkan Mu untuk
Selama-lamanya . . .
p/s : hargailah orang yang sayangkan anda :D
*************
Bukan aku tidak pernah menghargai perasaan insan2 yang telah jatuh cinta padaku mahupun pada insan2 yang pernah jatuh cinta padaku..tapi aku mahukan pengertian daripada insan2 ini bahawa suatu ketika dahulu..Satu masa dulu aku pernah di sia2kan 0leh sese0rang lelaki yang telah membuat aku jatuh cinta padanya..Aku di tinggalkan sendiri tanpa kata putus..
Aku di biarkan sendiri tertanya2 kenapa semua ini bleh terjadi..kenapa dia berubah hati..kenapa dia buat aku begini???Pelbagai pers0alan bermain di mindaku wktu2..
Setelah dia pergi tinggalkan aku mcm 2 jer aku jd lemah,aku rapuh saat itu,hatiku rapuh..Sehingga aku X tahu mahu lakukan apa lagi..Dia da tinggalkan aku..Dia tinggalkan aku mcm 2 jer...Sakit tau tak..sakit hatiku ini di buatnya..Dia da membunuh hatiku..dir0bek2nya hatiku..Sehingga aku membuat keputusan tuk tidak di miliki lagi..Kejam ker aku????
Aku cuma X m0o0oo di lukai lagi..aku X nak di sakiti lg..Aku X rela hatiku yg menjadi taruhannya lagi..Aku X mahu sume 2..X mau...salah ker aku membuat keputusan sebegitu???d0sakah aku krn menutup hatiku buat sang lelaki..???Jujur aku katakan aku bukan anti lelaki tapi aku skrgnie kurang mempercayai kata2 yg lelaki ungkapkan..Aku X b0leh nk percaya lagi dgn ape p0n jua yg lelaki ucapkan kpdku..TIDAKKK!!!!Biarlah mrk nk kata aku nie ape..sb mrk tidak berada di tmptku..Cuba mrk yg berada ditmptku pasti mrk jua merasai apa yg tlh p0n aku rasakan saat ini..
Ketahuilah bahawasanya hatiku X bisa mrk lukai lagi..makanya aku buat keputusan tuk sendiri..Aku beri amaran sekali lagi kpd mrk2 yg cuba2 tuk menyentuh hatiku..Jangan sekali2 mrk berani menyentuh hatiku hanya untuk mempermainkan hatiku..Jangan sekali2 mrk berani mencuri hatiku lagi hanya sekadar untuk mengecewakanku,melukakanku,menyakitkan aku..JANGAN!!!!Aku X kn benarkan sume 2 terjadi lagi..s0,andai kau lelaki di luar sana..INGAT baik2 di sini..jangan pernah menyentuh hatiku jika tidak sebenar2nya jujur,ikhlas,setia mencintaiku,menyanyangiku dan mengasihiku....
Kerana saat ini ku telah cuba merawat n menyembuhkan kembali luka yg di tinggalkan 0leh si dia yg X punya perasaan..Jangan biarkan luka itu berdarah kembali..PlzZZZz!!!!!(saat aku menc0retkan semuanya di sini ader butir2 kaca yg mahu keluar dari mataku ini)

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...