" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Tuesday, November 22, 2011

Hapuskanlah rasa cinta ini..

Ya Allah... Hapuskanlah rasa cinta ini..Jika ianya membawa keburukan kepada diriku.. Ya Allah... Hamba yakin akan firmanmu ,Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik pula.

Ya Allah...
Ku tau belum tentu apa yang menurut baik untuk hamba,tapi tidak baik untuk-Mu, apa yang menurut hamba tidak baik, tapi baik menurut Allah..
Ya Allah..Hapuskanlah rasa cinta ini jika ianya tidak membawaku kepada kebaikan dan redha dariMU..Buang lah personanya di mataku..Kembalikanlah hatiku kepada yang lebih layak dan yang lebih berhak..
*****
✿..Memang TANGAN kita tidak bersentuhan, MATA kita tidak saling menatap, WAJAH kita tidak bertemu secara langsung, dan MULUT kita tidak saling menyapa..tetapi jika HATI kita masih TERTAUT antara satu sama lain dan dirimu masih menyimpan RASA seperti diriku, aku YAKIN dan PERCAYA CINTA ini masih ada..✿~
~✿..Sekarang aku SEDAR, jika kita SAYANG dan CINTA seseorang..ia datang dengan rasa TANGGUNGJAWAB, dan rasa tanggungjawab itu perlu hadir bersama rasa mengharap REDHA Allah..✿~
Hanya redha Ilahi yg kita cari dalam melayari bahtera hidup ini..walau kita semakin menjauh..walau kita tidak akan pernah bertemu lagi..walau mata kita tidak saling terpandang lagi..Ketahui saat itu sebenarnya Allah sedang mewujudkan satu perasaan dan rasa yg tidak dapat kita gambarkan betapa indahnya aturan Allah..
Jagalah dirimu baik2..Percayalah padaku bahawa semua ini hanya sementara..Aku yakin satu hari nanti Allah akan menghadiahkan pelangi di saat petir dan kilat menghampiri diriku..Makanya bentengkan dirimu untuk setia hanya padaku..Satu hari itu pasti akan datang jua..Bersabarlah wahai insan..
(hadirnya kamu amat ku nantikan..Tapi siapakah kamu???Pengharapanku tentang siapakah j0d0hku hanya pada ALLAH S.W.T..Makanya akan ku nantikan kamu di batas waktu ku yg panjang ini..)
*****
Buat lelaki di luar sana:
~✿..Jangan kau DENDAM sebab ku enggan MEMBALAS cintamu..BERCINTA aku mahu, tapi dengan SUAMIKU..Aku hanya mahu bercinta dgn se0rg yg telah sah menjadi suamiku..Ya!!!SUAMI..Cintaku hanya buat se0rg yg telah halal buatku..kerana aku mahukan cinta yg di redhai 0leh Ilahi..✿~


Wahai lelaki, ketahuilah..PERNIKAHAN bukan sebuah cerita kayangan tetapi ia adalah kisah CINTA REALITI gabungan dua hati mencari kasih dan REDHA Ilahi..perkahwinan adalah ruang untuk kita menyemai PAHALA dan menuju syurgaNya..✿✿
~✿..Rasa “sakit” saat merasa tidak punya siapa, JUJUR..sangat PERIT ditelan, sangat SUKAR dilalui bahkan sangat MENYEDIHKAN bila diingat..tiada TELINGA untuk MENDENGAR, tiada BAHU untuk BERSANDAR..tiada siapa untuk meluahkan rasa dan tiada apa yang terluah..✿~

Namun saat itulah hati MEMUJUK :

Wahai diri, Allahkan ada..dan Allah itu sudah LEBIH dari CUKUP untukmu...Allah tidak mengutuskan kamu sesiapa kerana DIA cuma mahu kamu BERKONGSI peritmu hanya padaNYA..Ya Allah, hilangkanlah rasa GUNDAH di hatiku ini..✿✿✿
Ya Allah ...
Disaat Air Mataku bercucuran.. Ketuklah pintu hatiku agar tersadar dr keputusan yg tlah diambil.... Hari2 yg lalu membuatkan aku benar2 merasakan bagaimana rasa-nya KEHILANGAN....... Tak ada semangat & tertunduk lesu.....Namunku tahu semua itu hanya ujian..Di saat air mata ini mengalir aku tahu KAU akan menggantikannya dgn kebahagiaan stu hari nt..Di saat hatiku lg disakiti aku tahu itu juga stu c0baan buat hatiku dan aku yakin KAU akan memberikan bunga2 di hatiku di saat sume itu bisaku lewati dgn hati yg tabah..
TAPI..
DiManakah hatiku hendakku letakkan lagi setelah kekecewaan melanda diri suatu masa dlu..Ku sandarkan hatiku pada Allah semata2..biar DIA aturkan pertemuanku dgn jd0hku nanti..InsyaAllah..AMIN..

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...