" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Wednesday, November 25, 2009

"Jangan jadi lemah cam lalang..Jadilah kuat cm pokok kelapa"

Aku jga wanita biase pnya hati jiwa..beri aku mse,ruang peluang tuk aku truskn hdup nie sndiri..
Akn ku harungi sume badai ini sendiri krn aku wanita biasa yg X pnya apa2..
Cukup sudah aku menangisi sume ini..Aku X mmpu tuk menangis lg..Aku X mau menangis lg c0z takut ianya akn jd tangisan terakhir ku & aku takut ntnya aku X kn henti2 menangisi sume yg jd dlu..
Apa yg b'lalu hampir setahun yg lalu akn aku buang jauh2 di lautan yg X bertepian supaya X ade sape pn yg akn merasai ape yg aku rasai dlu..biar2 aku s0rg sje yg alami sume 2..
Aku wanita biasa yg pernah terluka krn cinta..
Aku la wanita biasa itu..



Lalang yg lemah & p0k0k kelapa yang kuat??
Ada bt0i ka??

"jangan jadi lemah cam lalang..jadilah kuat cm pokok kelapa"

i'm a strong girl...strong??haha..

"ini tentang hati sy..bila hati dh mula bersuara, mulut kne diam sb blum msenye..bila rase sunyi, cuba berdoa supaya hati tenang"..

klu k0rg x phm.pndai2 la wat conclusion(k'simpulan) sndri..but i've my own conclusion.mlm nie..sgalanye da b'akhir.i think la.aku dh wt kta ptus xnk trus cntct ngan die..every words(setiap perkataan) dr die yg wtkn aku membuat kputusan ini..ya..sgt3 sdih..tp aku yakin aku kuat.alwyz think +ve..aku mengupdate blog ini smbil mendengar lgu yg agak sdih..lgu menyesal,maafkan cinta dr ajai,jauh dr caramel.pehhhh,sume lgu2 sdih..pape pun kta ptus da dibuat.hope aku x berubah hati. :))

Kdg2 aku terpikir benarkah aku???~ngeee~Aku hnya wanita biasa yg byk slh & silap..Tp aku jgk ade prsn..esp.t'lalu byk yg aku nk coret kat blog nie.hahha.tp xtau la nape aku mlas sgt..i'm very super duper unstable(sangat2 x stabil skrg) now.ntah!it's hard 2 describe(mengelaskan).about love.& hakikatnye aku tlalu letih,penat n lelah skrg..

Kereta , dicipta dgn kuasa untuk bergerak. But still, kat jalanraya ada byk sgt signboards & rules yg perlu dipatuhi. Kenapa?Semuanye utk mjaga kebaikan,smuanye adlh kawalan2 agar pgerakan kereta tu slmt :)Mcm tu jugak cinta, satu kuasa yg dicipta berupa hadiah dr Tuhan, tapi ttp dgn peraturan.Utk apa?
Semuanya adlh kawalan agar cinta tu selamat, kekal manis, dan x merosakkan.. ;)

semoga diriku tabah untuk menempuh hari yang mendatang...semoga hari ini lebih baik dari semalam...dalam menjalani tarbiah jiwa semoga kekuatan + kesungguhan x luntur oleh nafsu2 nakal yang menjadi penghalang..
................................................................................................................................

mulai hari...
NIAT
ok!
misi bermula untuk dilaksanakan...
semoga berjaya!!!
Ingatlah selalu akan Dia, yang tekun menanggung bantahan yang sehebat itu terhadap diri-Nya dari pihak orang-orang berdosa, supaya jangan kamu menjadi lemah dan putus asa.....(Ibrani 12:3)
Manusia tidak bisa menghalau kesedihan ataupun kesusahan, akibatnya tidak jarang pula hidup itu dipenuhi dengan keraguan. Meski tidak semua hidup seperti itu, realitasnya manusia pernah berada pada ketidakmampuan mengatasi permasalahan hidupnya.
Situasi kehidupan manusia sering berada pada pilihan antara mencari jaminan kemudahan tetapi tidak pasti dan mencari kepastian namun dipenuhi ketidaknyamanan. Keragu-raguan menjadi tanda ia dalam kelemahan dan tidak jarang menjadi putus asa. Seolah, tidak ada kuasa tangan Tuhan yang mampu menolongnya. Tidak pernah telinga Tuhan mendengar.
Yang harus dihindari dalam hidup ini adalah jangan sampai menjadi lemah dan apalagi berputus asa. Ketika hidup didera oleh rupa-rupa masalah dan tekanan, maka janganlah mengandalkan kekuatan dan akal sendiri , janganlah meninggalkan ketekunan, ketaatan dan kesetiaan kepada Tuhan , janganlah mudah menyerah dan tunduk kepada kepahitan hidup , janganlah mudah hilang kesabaran menunggu respons Tuhan , dan janganlah berhenti berharap jika yakin akan penyertaan dan keberpihakan Tuhan.

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...