" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Wednesday, December 7, 2011

Ku relakan dikau pergiii....

Air mata adalah satu-satunya cara melepaskan beban. Mengalirnya air mata adalah cara untuk mengungkapkan kesedihan, ketidaksenangan, pengaduan, kekecewaan, cinta, kebencian, kerinduan, kesendirian, kebahagian dan segala macam rasa yang ada dalam dirinya...(U_U)...

Menangislah sepuas-puasnya bila rasa sedih agar apa yang ditanggung sesuatu di dalam hati, ia menjadi sedikit ringin... luahkanlah perasaanmu kepada ALLAH SWT...
InsyaALLAH...
Hati akan berasa tenang....
Air mata adalah satu-satunya cara bagaimana mata berbicara ketika bibir tidak mampu menjelaskan apa yang telah membuat perasaan kamu terluka... T_T ~♥
(Kadang-kadang air mata adalah penawar kepada hati yang luka..Air mata juga adalah sebagai penyembuh luka yang X pernah bisa di sembuhkan 0leh sesiapa pun..)
Sangat berat merelakan seseorang yang kita cintai pergi.Namun percayalah akan ada penggantinya yang lebih baik untuk diri kamu...~♥
(Ku relakan dikau pergi dariku..)
Indahnya sewaktu kita bersama
Terasa bagai di syurga
Engkaulah sinaran cahaya ilhamku
Penawar kedukaanku

Sehingga kini ku masih terbayang
Ketika memadu cinta
Tak daya ku melupakan segalanya
Kenangan cinta kita

Setelah ku kehilangan dirimu
Seluruh hidupku kegelapan
Tanpa kasih sayang darimu
Aku tenggelam dan karam di lautan

Cinta suci
Biarlah ia pergi
Demi kebahagianmu
Ku relakan dikau
Pergi dariku

Oh kasih mengertilah
Hatiku ini yang terluka
Nantikan ku di pintu syurga
Hanya airmata
Menjadi teman hidupku
~✿..Ya Allah, aku akan BERHENTI mencintainya dan aku sudah berhenti mengejar sesuatu yang TIDAK PASTI..aku PASRAHKAN segala urusan ini kepadaMu, sekalipun aku sudah menguburnya dalam-dalam, namun HARAPAN itu masih menyala dalam hamparan rasaku tetapi dayaku telah habis untuk BERTAHAN pada situasi ini..biarlah harapan itu hanya Engkau saja yang menyelesaikannya..aku masih menginginkannya tapi aku hanya MENANTI sesuatu yang PASTI dan terbaik dariMu..Dan ternyata 0rang itu bukan dia..Dia bukan yang terbaik buat diriku..Dan ENGKAU suda tunjukkan siapa dia yang sebenarnya di depan mataku..Sekali gus membuka mataku seluas2nya..Terima Kasih untuk itu Wahai TUHANKU..

Dengannya atau tanpanya asalkan ada Engkau pasti aku BAHAGIA dan aku akan tetap bertahan dengan keyakinanku Ya Allah, aku akan disini dalam sujud dan cinta yang penuh untukMu..aku tahu, semua ini terjadi kerana ketetapanMu dan aku ihklas..sakit dan lelahku adalah HARGA yang tidak seberapa dibandingkan KELALAIANKU dalam sujud padaMu..✿~

Kadangkala Allah MENJAUHKAN seseorang itu daripada HIDUP kita atas sebab untuk MELINDUNGI kita daripada segala DOSA dan KEMAKSIATAN yang berpanjangan..oleh itu, BERHENTI MENGEJARNYA..♥♥♥
Ya,Aku akan berhenti mengharapkan dirimu lagi..Aku akan berhenti mengejar sesuatu yang X pasti..
Aku sudah terlalu serik dgn semua ini..Aku lelah sgt2..Penat dan letih kerana memilih dirimu satu ketika dulu..
(Terkadang aku memilih tuk tak mudah jatuh cinta, karena aku lelah memberikan segalanya dan berakhir tak memiliki apa-apa..)
Kali ini aku betul2 merelakan semua ini kerana aku X m0ooo0o terus2an makan hati ngn dia..Aku X m0o0oo dia terus2an menyakiti hatiku dan membuat aku terluka..Aku lepaskan dia dengan hati yang sangat berat..Ya Allah bantu aku untuk melepaskan dia..Bantu aku tuk melupakan dia terus dari hidupku..Bantu aku tuk buang semua rasa dan perasaan yang pernah singgah dulu terhadapnya..Bantu aku Ya Allah,aku X sanggup menerima kekecewaan itu lagi..Aku perlu KAU Ya Allah..Sangat2 perlu sepanjang hidupku..
Selama 2 tahun nie aku cuba memberi dia peluang tuk berfikir matang2..Namun semua itu sia-sia..Percuma..Selama 2 tahun ini juga aku tutup rapat2 hatiku buat insan-insan di luar sana,tapi apa yg aku dapat..Yang aku dapat hanyalah air mata..
Seumur hidupku serahkan segala2nya Kepada Allah yg Satu..Aku pasrahkan segala2nya kepadaMU..Ku sandarkan j0d0hku kini padaMU..
Aku akan menangis sepuas2nya di dalam sujudku padaMU mengharapkan DiriMU membantu diriku tuk meneruskan hidup tanpa dia..
TANPA DIA..

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...