" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Saturday, December 3, 2011

Kerinduan terhadap kam0o0oo terubat jua...

*ALLAH menentukan maut, tapi manusia yg membuat penyebabnya.
*ALLAH menentukan jodoh, tapi manusia yg membuat pilihan.
*ALLAH yg menentukan rezeki, tapi manusia yg mencari..:))
Hari ini aku berk0ba-k0ba tuk bertemu sese0rg yg aku rindu..Aduiii lama rasanya X bertemu ngn mrk ini..Kerinduan kembali menjelma di ruang hatiku..Kenangan terindah bersama mrk kembali tergambar di relung hatiku ini..
Ya Allah benarkah ini..Benarkah KAU mengizinkan aku bertemu dgn kesayangan ku..
NAJIB dan NAJMI..
Jika benar aku panjatkan syukur yg X terhingga kepadaMU kerana membenarkan sume ini..Aku rindu sgt ngn mrk2 ini..
Jauh perjalanan aku n family aku arinie semata-mata nk jumpa kesayanganku..Hari ini adek kepada ibu NAJIB dan NAJMI nie kawen..Ibunya ader undang aku sekeluarga dtg ke majlis perkahwinan adeknyer iaitu Pak Cik kepada NAJIB dan NAJMI nie..
Bila kami sampai aku sgt2 hapy n teruja..Aku mencari2 wajah yg aku rindukan..Si kembar Pengarang Jantung Hatiku Selamanya..Terakhir aku ketemu mrk pd tahun lepas c0z mrk dtg cnie..Ader perkahwinan kt kawasan umh aku nie..
Aku menghampiri NAJIB dan NAJMI dan berkata "Ajib,amie kenal X sape nie???si amie berkata,kenal tp die X ingt nama aku..tp si ajib nie plak leh ckp,Entah..Aduiii hampeh jer ajib nie..tp aku X salahkn die klu di X ingt aku sb wktu die tinggalkan (pindah) aku dlu umur die bru 2 ke 3 thn skrg da darjah 3..wajar la pun mrk X bape nk ingt aku..
Waktu aku nk balik aku sempat lg panggil 3 org kakak NAJIB dan NAJMI nie..aku ckp kt kakak d0rg nie..Kak chik g panggil ajib ngn amie,kak ana nk tangkap gmb0 dgn d0rg..s0,aku pun bergamb0 ngn mrk adek bradik..Kelak0 kn pt0tnyer dtg umh 0rg kawen msti la tgkp gmb0 pengantin tp aku peduli ape yg penting harsat aku tercapai bergmb0 ngn kesayanganku..Lagi pun aku X bape knl ngn Pak Cik d0rg nie..s0,malas la nk tgkp gmb0 pengantin 2,huhuhu..
Dengan muka X malu n X menghiraukan 0rg2 yg hadir di majlis 2 aku pun bergmb0 kenangan ngn d0rg..Sangat2 indah..X mungkin aku lupakan sume ini..Sanggup ku dtg jauh2 ke Tanjung Piandang nie semata-mata nk jumpe mrk..sampai sesat ke Kedah mencari Tanjung Piandang..Memang X dpt aku lupakan saat ini..
Lepas nie X tau bila lg la leh jumpa mrk2 ini..nt bila jumpa tgk da besar2 mrk..
Kerinduanku terubat jua kini..

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...