" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Saturday, December 3, 2011

Percintaan Ini...


✿Jika semua yang kita kehendaki terus kita MILIKI dari mana kita belajar IKHLAS♥
✿Jika semua yang kita impikan segera TERWUJUD dari mana kita belajar SABAR♥
✿Jika setiap doa kita terus DIKABULKAN bagaimana kita dapat belajar IKHTIAR♥...
✿Jika hidup kita selalu BAHAGIA bagaimana kita dapat kenal Allah lebih DEKAT♥
✿YAKINLAH dan PERCAYA segala ketentuanNya adalah TERBAIK untuk kita♥

~:: ♥ KaLaU tAk MamPu BuAt oRaNg kEtAwA ♥ ::~
~:: ♥ JaNgAn SeKaLi BuAt OrAnG mEnaNgiS ♥ ::~
~:: ♥ KAlaU tAk MamPu bUaT oRaNg bAHaGia ♥ ::~
~:: ♥ JAnGan dI tAmBahi DeNGan dErItA ♥ ::~
~:: ♥ KaLau TaK MamPu uBaTi LUka ♥ ::~
~:: ♥ JanGaN sEkALi bUaTNya TeRLukA♥ ::~

Aku sering mengajar diriku menjadi se0rg yg lebih sabar,tabah dan kuat dlm menghadapi sume ini..Sekali pun agak sukar,agak payah utk aku melakukan ini,melepaskan sume ini..membiarkan sume ini..Aku trus mencuba,aku tetap mencuba tuk melakukan sesuatu yg paling sukar dalam hidup aku iaitu melupakan si dia..Aku akan cuba melepaskan si dia pergi bersama mrk yg lebih pantas buat dia..aku trus2an mencuba tuk membiarkan diriku sendiri begini terperuk dan terkunci tanpa sesiapa lg..kerana percubaanku itu adalah yg terbaik buat masa ini..Sendiri itu lebih baik bg ku jika yg hadir hanya pendusta..Jika yg singgah hanya penipu,jika yg dtg hanya pemb0h0ng..


Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri


Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku


Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata..
(Percintaan ini bagaikan telah sampai dipenghujungnya..Namun masih terbayang di ruang mataku saat indah bersama si dia dulu..Masihkah dia ingt akan janji2 manisnya yg ternyata hanya palsu..Si dia menjanjikan bulan bintang dgn ku tapi kini si dia tiada lg dan meninggalkan aku sendiri di sini..Percintaan ini amat memilukan hatiku..Perpisahan ini amat menyakitkan hatiku..Namun apakan daya terpaksa ku telan jua semua kepahitan yg telah meracun hidupku dan telah membunuh jiwaku..Tergamaknya si dia melihat aku dalam kesedihan,dipermainkan 0leh dia sesuka hatinya..Sia-sia saja percintaan yg di bina bila mana X bisa sampai kepuncak gerbang bahagia..Sekelip mata sumenyer hancur,hilang dari pandangan..Yang tinggal hanya air mataku yg mengalir entah sampai kapan akan hentinya...)


No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...