" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Wednesday, December 7, 2011

Berakhir suda...



Tak guna lagi
Untuk ku terus
Berpaut janji
Yang telah lupus
Perjalanan kita
Mungkin sudah tiba
Di penghujungnya

Mungkin perasaan cinta yang dulu dibangga
Kini sudah hilang,sayang..
Janganlah cuba memaksa hati yang tawar

Ku doakanmu dapat ketemu seorang insan yang lebih baik dariku
Doakan aku dapat ketemu cinta yang lain untuk menemani hidup..


Berakhir suda..Cukup suda..Puas suda ku cuba bertahan tuk sekian kalinya buat dia..Namun apa yang aku dapat hanyalah kesedihan yang seakan tiada hujungnya bila aku masih belum rela melepaskan dia,masih X sanggup membiarkannya pergi berbahagia dgn mrk2 yg lebih pantas dan selayaknya untuk dia..Apakah aku akan merelakan semua itu,apakah ini saatnya aku harus melepaskan dia dan membuka lembaran baru dgn 0rg lain..

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
Aku yang mengejar bayang cinta


(Aku da X mampu nk pertahankan sume nie,terlalu lama kam0o0o menyakitkan hati ini..2 tahun..2 tahun kamo0oo biarkan aku mcm nie..2 tahun aku tutup rapat2 pintu hatiku buat lelaki kerana kamo0oo..Semuanya kerana kamo0oo..Aku terlalu setia kepada kamo0o..Aku X pernah menduakan kamo0oo sepanjang hidupku,tapi kenapa kamo0o yg melakukan semua itu terhadap diriku..Apa salahnya diriku???Da terlalu byk air mata yg ku titiskan kerana kamo0oo..da byk kali aku makan hati dgn sikap kamo0oo..Aku fikirkan 2 tahun tue da cukup tuk kamo0oo berfikir matang2..Namun kamo0oo seakan2 X berusaha tuk menyelamatkan semua ini..Hanya aku saja yg bertungkus lumus menyelamatkan hubungan 2 hati sedangkan kamo0oo telah mengabaikan semuanya..Aku X akan mengejar bayang cintamu lagi..Cukup suda ku bertahan..Kam0o0oo tahu tak yg kamo0o 2 sangat bererti dan bermakna dlm hidup aku..Kehadiran kam0o0o 2 sangat2 berharga buat diriku tapi kenapa kamo0oo X mau mengerti dan memahami hati dan perasaanku ini..kerana ape???kerana kamo0oo mmg kejam..kamo0oo amik hati aku pastu kamo0oo campak sesuka hati bila kamo0oo da X memerlukannya..)
wahai Lelaki, hargai perasaan wanitamu..
Jangan biarkan dia menangis, kerana kamu tidak pernah tahu,
ada seseorang yang berusaha buatnya tersenyum. . .
Kenapa kam0o0oo X pernah nk hargai perasaanku,kenapa kam0o0oo tegar2nya membuat aku menangis..Kenapa kam0o0o biarkan aku menangis..Kenapa???
Jαtuh CINTA itu fitrαh, ingin bercintα itu fitrαh,
ingin dicintαi itu fitrαh,
jikα fitrαh itu dibαwα dengαn αlirαn yαng betul, iα muliα,
jikα diαlir dengαn αlirαn yαng sαlαh, iα hinα. . . ♥
Di masa dikau pergi, berlinangan airmataku mengalir.. Tanpa ada henti-henti mengalir.. Tidak terungkap dengan kata-kata, hanya kesakitan memberi kiasan pada erti cerita..
Merasakan bahagia bersamamu amat bermakna di dalam perjalanan yang pernah kutempuhi.. Bertapa singkatnya masa itu seolah menikam aku sedikit demi sedikit dan lukanya amat terasa sgt dalam.. Bertapa sukar kurasakan akan meneruskan kehidupan ini.. Bertapa aku rasakan amat kepiluan di dalam gelap walau terangnya bersuluh.. 
Berakhir suda semuanya..Malam ini menjadi saksi perpisahan kita..Aku da cuba beri kam0o0o peluang dan ruang tuk memperbaiki sume ini..Aku juga suda cuba beri kam0o0o kesempatan tuk yg ke berapa kali pun aku X pasti..Tapi ape yg aku dapat,apa yg kam0o0oo berikan padaku..kam0o0o terus2an menyakiti hatiku..Kamo0oo X ader perasaan,mana perginya hati nuranimu..mana perginya semua itu..
Kali ini aku benar2 melepaskan kamo0o bersama sesiapa saja yg sepadan dgn kam0o0o..Ku merelakan sumenya demi kebahagian kam0o0oo yg ternyata bkn dgnku..Aku tetap cuba mengikhlaskan segala perbuatan kamo0o0o terhadapku dulu kerana apa???Kerana kamo0oo X pantas untuk ku ingati,tuk aku kenang,tuk ada lg di hatiku ini..Kam0o0oo X layak tuk sume 2..Sape kamo0o tuk aku ingati,sape kamo0o tuk ku kenang..kam0o0oo bkn sape2 aku da..Kamo0oo bebas pergi bersama sape saja yg kamo0o ske tp 0rg itu bkn aku..
Cinta kamo0oo X pernahnya ikhlas terhadapku..Aku mengharapkan andai satu hari nanti kamo0oo berjumpa dgn se0rg wanita,t0l0nglah hargai perasaannya..Jangan sekali2 mempermainkan perasaannya seperti kamo0oo lakukan itu terhadap aku dulu..Jangan dilukai hatinya,Jangan di sakiti hatinya,jangan biarkan ianya menangis kerana kamo0oo..
Jika semua itu terjadi kam0o0oo tgu jer la pembalasan Tuhan terhadapmu kelak..Ketahuilah kamo0oo d0a 0rg2 teraniaya itu cepat dimakbulkan 0lehNYA..
..INGAT PESANKU INI BAIK-BAIK..
Setitik air mata perempuan jatuh kerana lelaki yang
disayanginya , lelaki itu akan disebat dengan tulang
rusuk perempuan sebanyak 100kali di akhirat kelak..

Maka janganlah kamu wahai kaum lelaki
membuat perempuan menangis keranamu :)
Ku X halalkan setitik air mataku mengalir kerana kamo0oo..


2 comments:

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...