" Andaikan aku halal baginya tentu aku akan turun mengusap airmatanya dan membawanya ke tempat yang jauh dari linangan airmata selama-lamanya "

http:// kiranakusayang.blogspot.com

Aku ingin terbang bebas..

Salam Taaruf..

Salam Taaruf..

kata-kata cinta..

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Friday, November 25, 2011

Buat bakal dan cal0n suamiku kelak..


Buat bakal dan cal0n suamiku yg berada di mana-mana,aku pun X tau,huhuhu..Aku ada pesanan buat kamo0o..Aku ada beberapa permintaan buat kamo0o0oo..

Pertama:Jagalah aku seperti mana kamo0o menjaga nyawamu..

Kedua:Jagalah perasaan aku bila aku bersamamu kelak..

Ketiga:Terima dan cintai aku apa adanya aku sekarang seperti mana aku akan menerima seadanya kamo0oo manusia biasa..

Keempat:Bimbinglah aku ke jalan kebenaran dan bawalah daku ke jalan menuju redhaNYA supaya kita sama-sama bisa menuju ke Syurga tempat yg abadi..

Kelima:C0balah belajar setia pada yg satu seperti mana aku menc0ba belajar tuk setia pada yg satu iaitu kam0o0oo cal0n suamiku..

Keenam:Jangan ajak aku membuat kemungkaran dan jauhi aku daripada kemungkaran kerna aku tak0t dan bimbang kalu2 Allah murka pada kita nanti..

Ketujuh:Jagalah hatimu untukku sebaiknya agar X berlakunya zina di hatimu dan jagalah jua matamu..pandanganmu,penglihatanmu daripada memandangku yg belum menjadi milikmu yg sah..

Kelapan:Tol0ng berhenti mencintaiku jika kamo0o0o X berniat utk memperistrikanku.. 

Kesembilan:Berhentilah mencintaiku jika cintamu itu akan membawa kamo0o0oo kpd kemaksiatan dan nafsu semata2.. 

Kesepuluh:Belajarlah mencintaiku krn Allah sb hnya Allah yg lbh mengetahui apa yg terbaik buat kita..Dan tol0ng berhenti mencintaiku tuk selama2nya jika cinta kamo0oo0 terhadapku melebihi cintamu terhadap Penciptamu..

Pegangilah pesananku ini..Genggam la ia sekuatnya..Teguhkanlah hatimu tuk semua ini..Yakini semua ini buatku..Percaya pada ku Janji Allah itu Pasti..InsyaAllah wahai cal0n suamiku..Hanya itu permintaanku buat kamo0o0oo yg ader di mana-mana..walau siapa pun kamo0oo..Aku berharap kamo0oo la yg terbaik buatku yg akan bersama2ku melayari bahtera hidup yg fana ini..


Di manakah kamo0oo sekarang??
Siapakah kamo0oo wahai cal0n suamiku???
Saban hari aku mengharap agar kamu hadir menghulurkan salam tanda ingatan...
Saban hari jua aku berd0a mem0h0n agar satu hari nanti kamo0oo datang melamarku,menyuntingku dan meminangku menjadi Suri,Permaisuri dan Ratu Hatimu yg sah dan halal..

Itulah d0a dan harapanku saban hari..
m0ga Allah kabulkan dan makbulkan d0a2ku yg tulus dan ikhlas ini..
AMIN YA RABBAL ALAMIN..

No comments:

Post a Comment

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta,sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya..
Related Posts with Thumbnails

aku

Aku tak tahu perjalanan hidupmu terlalu setianya kau pada rahsia apa yang kutahu adalah apa yg kau pamerkan sekarang waktu silammu masih selingkar rahsia tak dapat kuteka apa yang bermain difikiranmu.. Tak pernah kau bercerita tentang sejarah hidupmu kau enggan menjawab pertanyaan ikhlasku membiarkan aku dengan seribu persoalan tanpa jawapan yang pasti aku tak berdaya mendesakmu lagi.. Apa yang hanya kau luahkan hidupmu tak seindah mimpi perjalananmu penuh liku kau tak mahu menoleh lagi pada hari-hari semalam niatmu kini hanya memandang hari esok dan menebus kesilapan lalu membuktikan sesuatu yang jitu.. Tanpa ulasan lanjut kau kembali membisu setiap kali kubertanya latar hidupmu kau hanya geleng kepala apabila kuajukan tentang keluargamu ada airmata bergenang namun kau paksa dirimu bertahan agar ia tak tumpah membasahi pipimu.. Penderitaan terlukis pada wajahmu matamu terpamer kelukaan saat itu aku tahu kau benar-benar menyimpan rahsia dan kau tak ingin membicarakan walau pada sesiapa walau pada diriku..Kini kumengerti aku tak akan bertanya lagi..

Templates online

Seandainya kita diciptakan untuk menjadi satu,pasti suatu ketika kita akan bertemu.Seandainya kita diciptakan untuk tidak bersatu. Walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.Jangan membenci atau menyalahkan cinta jika kamu sampai terluka kerananya..Cinta yang tulus & suci tidak akan pernah menyakiti jika kita menyikapinya dengan indah pula.. Selangkah kita menghampiriNya seribu langkah DIA menghampiri kita.. berbeza dengan cinta manusia.. semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita.. kalau bertaut pun pasti terlerai, kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya...